وجود 2 میلیون و 600 واحد مسکونی ناپایدار در کشور

 مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از تهیه سندی به منظور افزایش مدل‌های مسکن خبر داد و گفت: در حال حاضر 2 میلیون و 600 واحد ناپایداردر کشور وجود دارد.

محمد آیینی، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران، با بیان اینکه در حال حاضر نفوذناپذیری، ریزدانگی و ناپایداری سه معضل اساسی در بافت‌های فرسوده محسوب می شود، اظهار کرد: از این رو بمنظور حل مشکل نفوذناپذیری باید دسترسی معابر و خیابان‌ها به لحاظ هندسی ساماندهی شوند.

وی تصریح کرد: بمنظور حل مشکل ریزدانگی باید قطعات ریزدانه را تجمیع کرد و در قالب تنظیم مجدد زمین طراحی جدید انجام داد.

آیینی در ادامه با اشاره به این موضوع که یکی از مهم‌ترین موارد تشویقی برای نوسازی در بافت‌های فرسوده اعطای تراکم اضافی است، افزود: در بافت‌های فرسوده شهری میزان تراکم باید معقول باشد نه بلندمرتبه و نه خیلی کوتاه  و  می‌توان گفت به طور متوسط بین چهار تا پنج طبقه بهترین حالت است.

وی ادامه داد: انجام این دوکار به موازات یکدیگر ضمن نوسازی مسکن فضا را برای ارایه خدمات عمومی و امداد رسانی باز می‌کند.

آیینی افزود: با وجود تسهیل شرایط ساخت مسکن اما انواع مدل‌های مسکن در کشور ما محدود به آپارتمان و ویلایی است بنابراین درصدد تهیه سندی هستیم که در آن انواع مختلف مسکن ارایه شود و دهک‌های مختلف درآمدی بتوانند مسکن متناسب با نیاز و بودجه خود را تهیه کنند.

وی همچنین درباره کیفیت پایین برخی واحدهای نوسازی شده در بافت‌های فرسوده اظهار کرد: ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده مانند سایر مناطق تابع مقررات ملی ساختمان است.

مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد: در این حوزه باید فضایی ایجاد کنیم تا مهندسان ناظر هنگام ساخت و ساز سخت گیری بیشتری اعمال کنند و از سوی دیگر با پای کار آوردن شرکت‌های دانش بنیان، ساختمان‌هایی با کیفیت و استحکام و عمر بالا ساخته شود.

وی همچنین از وجود 2 میلیون و 600 واحد ناپایداردر کشور خبر داد و گفت: وجود حتی یک خانه ناپایدار نگران کننده است.

مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: در حال حاضر در دنیا بیش از یک میلیارد و 100 میلیون نفر در زاغه‌ها زندگی می‌کنند که مفهوم زاغه با سکونتگاه غیررسمی در کشور ما متفاوت است. همچنین در دنیا قریب به 320 میلیون نفر بی خانمان هستند که خوشبختانه این آمار در کشور ما بسیار پایین است.

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود